ORIËNTATIE
Wat is de oriëntatiefase?
Voordat wij beginnen aan het maken van de website is het van groot belang dat zowel wij als de klant weten wat er van ieder verwacht wordt. We spreken in de oriëntatiefase over communicatie rondom de richtlijnen en vereisten van de website. Op deze manier wordt de vraag van de klant concreet uitgewerkt. Er wordt duidelijk wat de wensen van de klant zijn. Op basis daarvan kan WebPresto een advies geven welk pakket het beste aansluit op de wensen van de klant.
Om de klant zo goed mogelijk te ondersteunen in het concreet maken van zijn vraag gebruikt WebPresto de SMART-methode. Volgens de Universiteit van Californië is de smart methode een eenvoudige en effectieve manier voor het opstellen van doelstellingen. Met deze methode zorgen wij ervoor dat de vraag specifiek wordt gemaakt en dat beide partijen niet voor verrassingen komen te staan.
SMART
- Specifiek: met een duidelijke doelstelling;
- Meetbaar: met duidelijkheid over de kosten en uiteindelijke vormgeving;
- Aanvaardbaar: volgens de regels die zijn afgesproken;
- Realistisch: past het bij de organisatie en valt het binnen het budget;
- Tijdsgebonden: duidelijkheid over wanner wat het liefst af moet zijn.
De informatie vanuit de onderzoeksfase nemen wij over in de oriëntatiefase. We proberen een plan van aanpak op te stellen waarmee we verder kunnen in de volgende fase.

Heb je vragen?
Aarzel niet, neem vrijblijvend contact met ons op en wij beantwoorden graag jouw vraag.