Waarom een bedrijfsprofiel registreren bij Google?

Jij hebt een bedrijf en je hebt een website loopt prima, waarom zou je dan jouw bedrijf registreren bij Google en wat moet je precies allemaal registreren? In dit artikel leggen wij het simpel uit zodat ook jouw bedrijf goed vindbaar is op Google.

Waarom registreren?

Het nut van het registreren bij Google is eigenlijk best eenvoudig, je bedrijf komt rechts in beeld te staan als je bedrijfsnaam wordt gezocht. Hier komt de belangrijke informatie te staan, denk aan telefoonnummer, adres, website en de openingstijden. Dit is natuurlijk makkelijk voor de klanten die even snel wat basis informatie over jouw bedrijf willen vinden. Daarnaast wil Google natuurlijk zoveel mogelijk informatie zodat hun de gebruikers de beste ervaring kunnen geven. Als jij dus jouw bedrijf registreert kom je ook wat hoger in de zoekresultaten en wordt jij dus eigenlijk beloond voor het delen van informatie over jouw bedrijf. Een echte win-win situatie voor beide partijen. 

Welke gegevens registreren?

De grote vraag is nu natuurlijk welke gegevens jij als bedrijf moet registreren bij Google. Heel makkelijk gezegd, alle gegevens waar ze om vragen, maar om hier wat dieper op in te gaan zullen we het even uitleggen. We beginnen met de basisgegevens zoals bedrijfsnaam, telefoonnummer, e-mailadres, bezoekadres en dergelijke. Er wordt ook gevraagd in welke categorie jouw bedrijf zit, denk hierbij aan de sector waar jouw bedrijf in werkt. Daarnaast kan je ook nog een beschrijving over jouw bedrijf toevoegen zodat je kort een stukje kan vertellen over wat jouw bedrijf doet en wat je voor jouw potentiële klant kan betekenen. Als laatste kan jij foto’s toevoegen aan jouw bedrijfspagina zodat mensen kunnen zien hoe jouw bedrijf er van binnen uitziet en andere foto’s kan je hier uploaden. Bij een bedrijfsprofiel bepaal jij natuurlijk welke gegevens je registreert en wilt delen met Google en de buitenwereld, maar het handigste is om het bedrijfsprofiel zo volledig mogelijk te maken zodat alle informatie die bezoekers zouden willen weten makkelijk te vinden zijn.

Voordelen

Wat zijn nu de voordelen van een bedrijfsprofiel op Google, wij zullen zie hier mooi op een rijtje zetten.

  • Makkelijker vindbaar op Google
  • Basisgegevens voor de mensen snel bereikbaar
  • Openingstijden snel te zien
  • Snel en kort iets vertellen over jouw bedrijf
  • Foto’s toevoegen van jouw bedrijf
  • Reviews ontvangen van mensen
  • Inzicht ontvangen van potentiële klanten

Al met al heeft een bedrijfsprofiel best wat voordelen te bieden en is het zeker het overwegen waard. Het kost weinig tijd en heeft daarna alleen maar gemak te bieden naar jouw als bedrijf en naar de mensen op het internet. Daarbij is het natuurlijk alleen maar mooi om je bedrijf in een vak naast de zoekopdrachten te hebben staan, de meeste mensen kijken hier als eerste naar en hierdoor val je ook gelijk op. Dat is wat jij als bedrijf natuurlijk wilt, opvallen zodat bezoekers jouw bedrijf gemakkelijk en snel kunnen vinden.

Conclusie

Een bedrijfsprofiel op Google heeft op het eerste gezicht misschien weinig nut en weinig voordeel, maar uiteindelijk is er altijd winst te behalen. De voordelen zijn groot en het onderhoud zeer laag. Hierdoor is het absoluut een grote aanrader om een bedrijfsprofiel te registreren. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf eruit springt bij Google en bovenaan de zoekopdrachten verschijnt.  Wij als WebPresto helpen jou natuurlijk graag met het aanmaken van een bedrijfsprofiel of met al jouw vragen hierover.

Waarom een bedrijfsprofiel registreren bij Google?

Schuiven naar boven