Algemene voorwaarden

Artikel 1: Definities

  1. WebPresto, gevestigd te Almere, KvK-nummer 87186713, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als WebPresto.
  2. De wederpartij van WebPresto wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
  3. Partijen zijn WebPresto en klant samen.
  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tussen WebPresto en klant, waarbij WebPresto zich jegens de klant tegen betaling, werkzaamheden verricht voor de klant.

Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van goederen of diensten door of namens WebPresto.
  2. Door het sluiten van de overeenkomst verklaart de klant kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en daarmee akkoord te gaan.
  3. Afwijken van deze algemene voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.
  4. Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van derden of van de klant is uitgesloten, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen
  5. In geval een bepaling nietig blijkt of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen ongewijzigd van kracht. In overleg tussen partijen wordt een vervangende bepaling overeengekomen.
  6. WebPresto is gerechtigd deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien hij dit nodig acht.

Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst

  1. De overeenkomst komt door stand door aanbod en aanvaarding ex art. 6:217 lid 1 BW.
  2. Aanvaarding geschiedt door WebPresto die diensten levert aan de klant en aanvaarding geschiedt door de klant die deze diensten accepteert.

Artikel 4: Offertes

  1. Indien in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt geldigheid van de offerte na 14 kalenderdagen.
  2. WebPresto kan niet aansprakelijk worden gesteld aan offerte indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een vergissing of verschrijving bevat.
  3. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven klant bij overschrijding daarvan géén recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.

Artikel 5: Prijzen

  1. Alle door WebPresto gehanteerde prijzen zijn berekend in euro’s en exclusief BTW, tenzij anders is bepaald.
  2. De prijzen dienen door klant, inclusief BTW, te worden betaald.
  3. WebPresto is bevoegd de prijzen te verhogen, indien blijkt dat de oorspronkelijke prijs gebaseerd is op onjuiste informatie.
  4. Klant heeft niet het recht de overeenkomst te ontbinden, indien de prijs het gevolg is van onjuiste informatievoorziening van de klant.
  5. Eventuele fouten in de prijs komen niet voor rekening van WebPresto, indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de fout het gevolg is van een vergissing of typefout.

Artikel 6: Betaling

  1. De klant is verplicht tot het doen van een aanbetaling van 40% over het overeengekomen bedrag bij het aanschaffen van een servicepakket. Het resterende bedrag dient binnen 30 dagen te worden betaald door de klant na het ontvangen van een factuur.
  2. Indien de klant niet op tijd betaalt, dan is hij in gebreke. Blijft klant in gebreke, dan is WebPresto gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  3. Indien de klant in gebreke blijft, dan zal WebPresto tot een vordering overgaan. De kosten m.b.t. de invordering komen geheel voor rekening van de klant.
  4. Wanneer de klant in verzuim is, is hij de incassokosten, wettelijke rente, andere kosten die worden gemaakt ter inning van de vordering en andere eventuele schadevergoeding verschuldigd aan WebPresto.
  5. Klant blijft bij de bedongen prijs verschuldigd, indien hij weigert mee te werken aan de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 7: Informatieverstrekking klant

  1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan WebPresto.
  2. Klant staat in voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze gegevens afkomstig zijn van een derde. WebPresto zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
  3. Stelt klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de klus hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de klant. WebPresto is gerechtigd in een dergelijk geval 10% herstartkosten in rekening te brengen.
  4. Er wordt pas gestart met een klus, indien klant alle benodigde informatie heeft aangeleverd.

Artikel 8: Levering

  1. WebPresto levert de prestatie binnen de met klant afgesproken termijn. De leveringstermijn verschilt per klus en wordt persoonlijk en schriftelijk met de klant overeengekomen.
  2. WebPresto voert de klus naar beste inzicht en vermogen uit. WebPresto is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat die klant beoogde.
  3. WebPresto is gerechtigd een derden in te schakelen bij de uitvoering van haar klus.
  4. Indien de klus onverwacht langer blijkt te duren, zal dit tijdig worden medegedeeld aan de klant.
  5. WebPresto kan niet aansprakelijk worden gesteld door klant voor schade die het gevolg is van een latere levering.

Artikel 9: Terugkoppeling

  1. Binnen vijf werkdagen dient de klant feedback in te dienen bij WebPresto. In geval de klant, zonder geldige reden, niet binnen vijf dagen gebruik maakt van deze mogelijkheid tot het leveren van feedback, is WebPresto bevoegd de deadline voor de oplevering naar eigen inzicht te verplaatsen.
  2. Na het bouwen van de website en het testen ervan heeft de klant het recht om nog één keer feedback te geven op het resultaat.
  3. Na de bovengenoemde feedbackmogelijkheid, is het niet meer mogelijk om wijzigingen door te voeren, enkel tegen het uurtarief. Hierbij kan worden gedacht aan bijvoorbeeld het wijzigen van teksten.

Artikel 10: Rechten en plichten van de klant

  1. Klant voorziet WebPresto van alle juiste informatie die nodig is om de overeenkomst uit te voeren.
  2. Partijen komen gezamenlijk overeen binnen welke termijn de benodigde informatie aangeleverd dient te worden.
  3. De klant is zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid voor het aanleveren van informatie. WebPresto is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten.

Artikel 11: Rechten van WebPresto

  1. Door WebPresto geleverde website rust het auteursrecht van WebPresto. Het is niet toegestaan om de door WebPresto gemaakte websites te dupliceren of te verkopen, zonder dat WebPresto daarvoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
  2. Handelt de klant of een derde in strijd met bovengenoemde bepaling, dan rust de verplichting op de klant de schade te vergoeden die daaruit voortvloeit.
  3. Het is niet toegestaan om gedurende het traject zelf updates of wijzingen door te voeren m.b.t. de website. Dit is enkel toegestaan na afloop van het traject.

Artikel 12: Opzeggen

  1. De klant, niet zijnde een particulier, heeft geen recht op bedenktijd nadat klant akkoord is gegaan met offerte.

Artikel 13: Overmacht

  1. Overmacht is een van de wil van partijen onafhankelijke onvoorziene omstandigheid, waardoor nakoming van de overeenkomst door de wederpartij redelijkerwijs niet kan worden betracht. De volgende punten worden niet onder overmacht verstaan: ziekte, overlijden, overheidsmaatregelen, computerstoring.
  2. Indien er sprake is van kortdurende overmacht, kan de opleverdatum worden verplaatst. Dit wordt samen overeengekomen tussen partijen.
  3. Is er sprake van langdurige overmacht, dan wordt de overeenkomst door beide partijen ontbonden.

Artikel 14: Overig

  1. Op iedere overeenkomst gesloten tussen WebPresto en klant is Nederlands recht van toepassing.
  2. In geval van een geschil tussen WebPresto en klant wordt eerst gezamenlijk naar een oplossing gezocht alvorens het geschil bij de rechter aanhangig wordt gemaakt.
  3. In geval van een geschil, is de rechter in het arrondissement Midden-Nederland bevoegd kennis te nemen van het geschil, tenzij de wet anders bepaald.

Auteur Demian Oemrawsingh
Laatste update: 29 augustus 2022

Heb je vragen?

Aarzel niet, neem vrijblijvend contact met ons op en wij beantwoorden graag jouw vraag.

Schuiven naar boven